absofuckinglutely

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, She's up!"

Tio saker i livet som gör mig glad!

Kategori:


Tio saker i livet som gör mig glad :)

1. De där mornarna när jag kan äta god långfrukost med någon jag tycker om, hur länge jag vill.

2. När jag upptäcker en riktigt bra bok och inte kan lägga ifrån mig den.

3. Första riktiga vårdagen när solen lyser, det är bar mark, jag kan ha solglasögon och känner att jag skulle kunna spendera hela dagen utomhus.

4. När älsklingen min ligger och kliar mig på ryggen. Alltså... om man ändå kunde lägga in det i dagsschemat.

5. Att prata härliga, tokiga och helt underbara gamla minnen med en god vän. Bäst är om det finns fotografier att titta på samtidigt.

6. Känslan att vakna upp i ett nystädat hem inklusive krypa ner bland nytvättade sängkläder som fortfarande är varma från torktumlaren. 

7. När jag får eller köper mig själv en bukett med tulpaner.

8. Att se på filmer och tvserier som ger någon form av nostalgi-känsla. Sikta på 80- eller 90talet så är chansen stor att lyckas. Typ Mighty ducks, Buffy the vampire slayer eller Pretty in pink. 

9. Att få höra den där glada-uppåt-livet-är-underbart-låten på radion som får mig att dansa runt i hela lägenheten som en tok. Bara för att.

10. När jag pysslat ihop något eller tänkt ut något till hemmet och äntligen får det på plats och sen blir så där himla nöjd med mig själv för att det blev så snyggt i verkligheten. 


Så vad är tio saker som gör dig glad? 






Kommentera inlägget här: