absofuckinglutely

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, She's up!"

“When we are tired, we are attacked by ideas we conquered long ago”

Kategori: I ett nötskal

Om mindre än en halvtimme är det återigen en ny dag men denna måndag handlade mest om att skapa ett ordnat kaos. Ringa lönekontoret, ha handledarmöte och besöka Emma för både lunch, paj, en lite vila och shopping i farsta (räknas bolaget som shopping? H&M gör det oavsett) Ett ordnat kaos gör att allt annat känns mindre stressfullt. bit för bit, steg för steg.



Det händer mycket i mitt lilla liv just nu, kanske alldeles för mycket ibland eller okej, inte "kanske", det händer för mycket för er som undrar. Det där "mycket" har tillslut satt sig fysiskt - Ryggont, sömnlöshet, skakningar, gråt-attacker och .. ja illamående som gjort att maten inte fått behållas alls. (Japp! det var det som krävdes för att jag skulle börja inse saker och ting..sorgligt)

Jag kan inte heller skylla det på någon eller något annat än mig själv och sättet jag hanterat allt. Jag har inte tagit hand om mig själv, punkt slut - Enkelt att säga, svårar att reparera. Istället har jag pluggat på nätterna (jävla c-uppsats), jobbat heltid på dagarna och försökt ta hand om mina nära, kära och vänner däremellan (för att jag älskar dem och vill att de ska vara lyckliga). Vart tog då min tid vägen? Ja, det konstiga är nog att jag inte riktigt sakna det förrän jag en dag fick panikångest (tryck över bröstet och hela faderullan) över att ännu en gång vakna upp till en fullspäckad schemalagd dag. “I'm so tired, but I can't sleep...standing on the edge of something much too deep...funny how I feel so much but cannot say a word.." Men nu räcker det. Jag har fått nog, nu tar jag semester ett par dagar.

Kommentera inlägget här: