absofuckinglutely

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, She's up!"

“Life is what happens to you while you're busy making other plans”

Kategori: I ett nötskal

Efter jakten på en vit halsduk (som ändå slutade med att jag hittade och köpte på ICA maxi av alla ställen), växling av de svenska riksdalerna och påfyllnad i resväskan har jag en liten känsla av - ordning och reda, pengar på fredag. En heldag på universitet 9-16 väntas av morgondagen med innehåll av sago-presentationen och information kring resan, så ja känns det tillslut som att jag närmar mig något form av mål (när jag väl spenderat torsdag och fredag med pluggeri till 110%).

Men det känns även som om högen av saker att göra bara gror och gror, dilemmat kring att vänta tills jag kommer hem eller göra så mycket jag kan, är på ytan (jävla essay!). Göra slut på sig själv nu eller senare?, jobbigt beslut. Både det som måste göras och det jag vill göra klatschar så icke-fint med varandra. Vill hinna träffa vänner, vill sitta i en skog med svamp i överflöd och agera som den giriga prince John, vill gå på Chokladfestivalen, vill, vill vill massor. Men japp. Måste ännu en gång agera "vuxet" och prioritera med tanken på vad som ger de bästa konsekvensera. Så förlåt mig för att jag måste vara "tråkig" just nu.



Kommentera inlägget här: