absofuckinglutely

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, She's up!"

Fan! vad ful du är, du vet att man numera kan fixa det hos doktorn va?

Kategori:

För mig har alltid mat varit något som man tar för givet och det skulle helst vara gott, mycket  och ofta och ja, konsekvenserna blev som de blev och här är jag med min vikt och kämpar, tro inget annat. För mig har problemet aldrig varit att äta nyttigt egentligen, jag älskar grönsaker och frukt, till skillnad från vad så många tror om överviktiga, att de är dumma, de har aldrig varit på gymmet utan de väljer att sitta och äta onyttigt hela dagarna; Pizza, godis, Mcdonalds etc och inte ens vet vad en tomat är, men så har det inte varit för mig, jag vet förmodligen mer om vad man ska och inte ska äta än vad många andra.  Jag har prövat dieter, jag har spenderat många timmar på gym,  jag har kämpat mot min övervikt hela mitt liv , sen jag var fem och upptäckte att jag inte kunde ha samma kläder som mina vänner och ändå aldrig lyckats nå "the finish line" så att säga,  jag har inte lyckats ta mig till en bättre pch lättare hälsa och för mig var operationen ett sista försök till att må bättre.  

.. Det är lustigt egentligen hur samhället ser på överviktiga, hur dagens norm gör det okej att skämta om vikt, det är okej för människor att göra sig lustiga, det är okej för människor att påpeka att du är tjock och komma med förslag på träning och dieter utan att du ens frågat eller att du äter för lite och kanske borde ta en extra smörgås till lunch annars kan du får anorexia men det skulle inte vara lika okej att påpeka att någon har en stor näsa, mycket akne, dålig klädsmak eller att man inte passar i den frisyren och att löshår skulle vara ett val. Nej, det skulle absolut inte vara okej. Inte okej.

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2009-06-01 | 12:01:56

    Håller med dig fullt ut.. Bra tankar.

Kommentera inlägget här: