absofuckinglutely

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh Crap, She's up!"

Pensionär, nästa?

Kategori: I ett nötskal

Jag är gammal.. eller okej jag vet att jag egentligen inte är hundra år gammal men jag känner mig som det för tillfället.
Det bakvända är att jag egentligen borde känna tvärtom, vilket jag gjorde för cirka två timmar sen. Tjejmiddagen var igång, det var vitt vin, lasagne och någon "misslyckad" chokladmousse som egentligen smakade nougat - men gott var det! Ett antal tjejer babblar i munnen på varandra, skrattar och fnissar..Okej, vi fnissa mer än vad vi skratta. Men men helt ur det blå kommer någon på att här ska vi minsann lära känna varandra. Namn och ålder stod på listan - Ja, det visade sig att jag var yngst, alla andra var över 25 årsstrecket. Inte för att det märktes, tjejerna var mer hålligång än jag var när vi drog till Gröna Lund. Faktiskt så var det de som tvingade upp mig på det mesta. Ja, nog var det spritt i brudarna!! Men så ska det ju vara. Är man barnfri för en gångsskull så ska man ge järnet..tydligen. haha. 

Så varför känner jag mig gammal då? Jo för att när jag väl kommit av bussen och ska gå min lilla 5-minuterspromenad hem, möter jag på Hannas lillebror. För det första är han så mycket längre än mig och trots det ser jag honom som den minsting han en gång var och för det andra så ska han på fest och frågar mig om jag har kommit hem från jobbet?. Nej, nej inte tror han att jag har varit på äventyr utan klockan är ju bara elva så jag måste ju ha slutat jobbet sent och är på väg hem. Tant-varning. Sen när vi pratat lite och jag har sagt åt ungen att sköta om sig och inte hamna i trubbel så dök det upp.. Jag ställde frågan i mitt huvud "Vad gör ungar ute så här sent?". Den förödande frågan, den som får en att upptäcka att man blivit gammal.

Tror du jag kan skylla på 25+ damerna som jag umgåtts med hela dagen?


Kvällens humor.
En av våra damer vill gå fram till Markus Fagervall när han skriver autografer. (okej okej, jag gick fram jag med) Men eftersom mannen hennes väntar där hemma och hon egentligen bara vill ha något att skryta med så säger hon detta till Markus.- "Jag vill inte ha någon autograf, och nää inte en kram heller, jag vill bara ha en bild" Den du! ärlighet varar längst. Och såklart fick hon sin bild!

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2008-09-02 | 17:49:02

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahaha!!!

    jepp du kan skylla på umgänget, det gör alltid jag ;)

Kommentera inlägget här: